Κρυσταλλία Χαλκιά
kxalkia@primedu.uoa.gr
Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Αντικείμενο: Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες και εκπαιδευτική τεχνολογία
Σπουδές:
- Πτυχίο Φυσικού Τμήματος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
- Ph.D. στη Θεωρητική Πυρηνική Φυσική, Πανεπιστήμιο του Sussex
- Διδακτορικό Δίπλωμα στη Διδακτική της Φυσικής, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εκπαιδευτική δραστηριότητα:
- Μέση εκπαίδευση (1978-1996),
- Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [ΣΕΛΜΕ, ΠΕΚ, Μαράσλειο Διδασκαλείο, Πρόγραμμα εξομοίωσης] (1986-2004)
- Α.Τ.Ε.Ι.: ΑΣΠΑΙΤΕ [ΣΕΛΕΤΕ] (1996-1999)
- Πανεπιστήμιο Αθηνών: Π.Τ.Δ.Ε. (1999-σήμερα)
- Ε.Μ.Π. (Ν. 407): ΣΕΜΦΕ (2003-2007)
- Θεματική υπεύθυνη του επιστημονικού γραμματισμού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (2000-2007)
Διδασκόμενα μαθήματα στο Π.Τ.Δ.Ε:
Προπτυχιακό:
- Διδακτική Φυσικών Επιστημών (Υποχρεωτικό),
- Ο κόσμος μας: Διδασκαλία βασικών εννοιών Αστρονομίας και Επιστημών Γης (Κυμαινόμενο)
- Γραμματισμός στις Φυσικές Επιστήμες και στην Τεχνολογία (Κυμαινόμενο)
Μεταπτυχιακό:
- Διδακτική Φυσικών Επιστημών Ι,
- Διδακτική Φυσικών Επιστημών ΙΙ,
- Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (από κοινού με την κα Μαυρικάκη)
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία (από κοινού με τον κο Σκορδούλη)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Ο μετασχηματισμός της επιστημονικής γνώσης (π.χ. Ειδική θεωρία της σχετικότητας, έννοιες Αστρονομίας, κ.λπ.) σε σχολική γνώση.
- Οι άτυπες πηγές μάθησης στις φυσικές επιστήμες (π.χ. επιστήμη του τύπου, κ.λπ.).
- Η εικόνα στα μαθήματα φυσικών επιστημών.
- Η «γώσσσα» των φυσικών επιστημών.
- Η έννοια του επιστημονικού γραμματισμού για ειδικές ομάδες πληθυσμού (π.χ. μαθητές των ΣΔΕ).
Βιβλία:
- Το Ηλιακό Σύστημα μέσα στο Σύμπαν - Η διαδρομή από την επιστημονική στη σχολική γνώση, (2006), Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
- Εισαγωγή στη Διδακτική της Τεχνολογίας (1999), Εκδόσεις Τυπωθήτω-Γ. Δαρδανός.
Λοιπές δημοσιεύσεις:
Άνω των 100 δημοσιεύσεων σε τόμους βιβλίων, σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά, καθώς και σε πρακτικά ελληνικών και διεθνών συνεδρίων.
Επιλεγμένη αρθρογραφία
|