ΠΑΚΕ Παν. Ιωαννίνων, ΠΑΚΕ Ε.Μ.Π. (2007-2008, επιμορφωτής επιμορφωτών για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ)
Επιμορφώσεις στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών σε θέματα αξιοποίησης των ΤΠΕ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (2006-2008)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
Εκπαιδευτικές χρήσεις εικονικών περιβαλλόντων
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Σύγχρονη εκπαιδευτική τεχνολογία
Διδασκαλία πληροφορικής
Ερευνητικό έργο:
Α. Διατριβή
«Πληροφορική και Οικολογία. Η εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας στην περιβαλλοντική εκπαίδευση», Διδακτορική διατριβή, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 2007
Β. Εργασίες σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων με κριτές
MikropoulosT.A., ChalkidisA., KatsikisA., KossivakiPh. (1997), “Virtual Realities in Environmental Education: the project LAKE”, Education and Information Technologies, vol. 2, pp. 131-142http://earthlab.uoi.gr/gr/03/pubs/m8.pdf
Mikropoulos A., Chalkidis A., Katsikis A., Emvalotis A. (1998), “Students’ attitude toward Educational Virtual Environments”, Education and Information Technologies, v.3, pp. 137-148 http://earthlab.uoi.gr/gr/03/pubs/m5.pdf
Mikropoulos T.A., Katsikis A., Chalkidis A. (1995), “Virtual environments for environmental education”, ED-MEDIA 95, World Conference on Educational Multimedia and Hypermedia, AACE (Association for the Advancemed of Computing in Education), Graz, Austria
Chalkidis A., Mikropoulos T.A., Katsikis A. (1997), “Virtual Environments in Environmental Education: First Results”, Proceedings of 1st International Conference VRET ’97 (Virtual Reality in Education and Training), pp.49-58, Loughborough, UK, June http://earthlab.uoi.gr/gr/03/pubs/p22.pdf
Drakatos G., Mangafas F., Koutsikos E., Anyfandi G., Karastathis V., Bakamidis S., Chalkidis A., Valadaki A., Ganas A. and Petrou P. (2005), “Design and development of a web based interactive information platform for the mitigation of the social impact of the seismic disasters”. Gen. Ass. EGU, Geophysical Research Abstracts, Vol. 7, 08425
Mikropoulos T.A., Chalkidis A., Koutsikos El., Strouboulis V., Vrellis J. (2005), «Educational virtual environments for earthquake precaution», In R. Pinto and D. Couso (Eds.) Proceedings of the Fifth International ESERA Conference on Contributions of Research to Enhancing Students’ Interest in Learning Science, 202-205, Barcelona, Spain
Psomiadis P., Mandrikas A., Tampakis Κ., Tsilidis Μ., Chalkidis Α., Ηalkia Κ., Skordoulis K. (2007), The depletion of the ozone layer in greek school science textbooks, International Meeting on Critical Analysis of School Science Textbook, IOSTE (International Organisation for Science and Technology Education), Hammamet (Tunisia)
Tampakis K., Chalkidis A., Psomiadis P., Saridaki A. (2007), A web based approach to teaching the subject “Renewable energy sources” in Technical Vocational Educational Schools in Greece using the ELearn web platform, 8th CBLIS (Computer Based Learning in Science) 2007 Conference, Crete, Greece
Psomiadis P., Chalkidis A., Saridaki A., Tampakis C. and Skordoulis C. (2007), Educational Software on Ozone Layer Depletion, 8th CBLIS (Computer Based Learning in Science) 2007 Conference, Crete, Greece
Γ. Άλλεςδημοσιεύσεις
Mikropoulos T.A., Katsikis A., Kossivaki Ph., Chalkidis A. (2000), «Virtual Realities in Environmental Education: LAKE» chapter in G. de Haan, J. Mann & A.M. Reid (eds) “Educating for Sustainability”, pp.505-516, Peter Lang
Πλέον των σαράντα δημοσιεύσεων σε πρακτικά πανελλήνιων συνεδρίων με κριτές και σε ελληνικά περιοδικά με θεματολογία: εκπαιδευτικά εικονικά περιβάλλοντα, ΤΠΕ και εκπαίδευση, ΤΠΕ και περιβαλλοντική εκπαίδευση, διδασκαλία πληροφορικής, διδασκαλία περιβαλλοντικών θεμάτων
Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού
Σχεδιασμός ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού, με θεματολογία κυρίως από το χώρο των φυσικών και κοινωνικών επιστημών. Ενδεικτικά συμμετοχή σε:
1995-96, “Virtual Reality in Education”, project της ΕΕ, συνεργασία Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Nottingham University. Ανάπτυξη εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με θέμα τη λειτουργία των laser
1994-98, project LAKE (Virtual Approach to the Kernel of Eutrophication), ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (μη χρηματοδοτούμενο). Υλοποίηση εικονικών περιβαλλόντων με αντικείμενο το φαινόμενο του ευτροφισμού και στόχο τη διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης εικονικών περιβαλλόντων στην περιβαλλοντική εκπαίδευση
1997-1998, έργο ΕΙΚΩΝ - Εικονική Πραγματικότητα στη Διαθεματική Προσέγγιση Μαθημάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στα πλαίσια του έργου “Σειρήνες”. Εταίροι: ΕΑΕΛ Παν. Πατρών, ΠΤΔΕ Παν. Ιωαννίνων, Ιδιωτικοί φορείς
1997-1999, Πολυεταιρική Σύμπραξη Σχολείων, Πρόγραμμα Κινητικότητας. Θέμα: Φηγός - Μια Διαχρονική Πορεία στη Γη της Ηπείρου, ανάπτυξη εφαρμογής πολυμέσων και ψηφιοποίηση υλικού
1999-2000, Ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού, «Κλεισθένης - Δικαιώματα και Υποχρεώσεις των Πολιτών». Η εφαρμογή και το συνοδευτικό υλικό, απευθύνεται σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και αφορά στο μάθημα Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή. Ομάδα εκπαιδευτικών.
2004-2006, έργο SOL - Seismos On Line, ανάπτυξη συστήματος (περιλαμβάνεται θεματικό Portal) για θέματα σεισμού και προστασίας από σεισμικό κίνδυνο, Εταίροι: Ινστ. Γεωδυναμικής Εθν. Αστεροσκοπείου Αθηνών, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Πανεπιστήμια, Ίδρυμα Ευγενίδου, ΙΕΛ και ιδιωτικοί φορείς
2005-2007, «Διδακτική προσέγγιση πολύπλοκων – σύνθετων περιβαλλοντικών φαινομένων και διεργασιών. Ανάπτυξη μοντέλου αξιοποίησης εικονικών περιβαλλόντων στην περιβαλλοντική εκπαίδευση», ΠΤΔΕ/ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο του έργου Πυθαγόρας ΙΙ του ΕΚΠΑ
2006, Ανάπτυξη διαδραστικών οπτικοποιήσεων με θεματολογία «Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», OEEK
2006-2007, «Μικροί καλλιτέχνες σε δράση», Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, Νηρηίδες 2, ομάδα εκπαιδευτικών
2006-2007, «Πολυμέσα», Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, Νηρηίδες 2, ομάδα εκπαιδευτικών